fbpx

Організація різних форматів кейтеринг-обслуговування

Складно уявити собі будь-який захід без такої важливої складової, як кейтеринг, тобто надання послуг з харчування. Залежно від цілей виділяють 5 основних форматів кейтеринг-обслуговування – кава-брейк, фуршет, банкет, коктейль і барбекю. У нашій сьогоднішній статті докладніше розглянемо кожен з них:

1. Кава-брейк

Кава-брейк – незамінний формат при проведенні тривалих конференцій, семінарів або ділових нарад, метою яких є знайомство учасників один з одним. Загальна тривалість кава-брейку зазвичай становить від 15 до 30 хвилин. У меню обов’язково входять кава, чай, безалкогольні напої (сік, лимонад або морси), легкі закуски “фингер фуд”. Також в меню необхідно включити воду (мінімум 1 пляшка на учасника, в залежності від тривалості заходу і пори року).

Проходять кава-брейки в форматі шведського столу з самообслуговуванням, але гарячі напої кожному гостю переважно готують і подають офіціанти.

Дуже важливо правильно підібрати час проведення і меню, найбільш вдалий варіант – один легкий ранковий кава-брейк перед початком заходу, в який будуть входити напої і кілька видів закусок. А після кількох годин заходи бажано провести другий кави-брейк з великою кількістю закусок.

Серед закусок варто звернути увагу на різні канапе, брускетти міні-бургери або сендвічі, солодкі / солоні круасани і десерти.

2. Фуршет

Фуршет – ідеальний формат для заходів з великою кількістю учасників, метою яких є налагодження зв’язків з кожним з гостей. Фуршет зазвичай проходить після офіційної частини заходу і особливо доречний по завершенню виставок, форумів чи конференцій для неформального спілкування експонентів, організаторів і учасників.

При фуршетном обслуговуванні всі страви мають у своєму розпорядженні за одним довгим столом або ж ділять на зони за допомогою декількох столів. Гості можуть самостійно вибрати позиції, які хочуть спробувати і розміститися за коктейльними столиками. Загальна тривалість, як правило, не перевищує 2-х годин. Серед страв перевага віддається закусок “фингер-фуд” (на один укус), серед алкогольних напоїв краще вибрати більш легкі варіанти, такі як шампанське і вина, іноді також коньяк або віскі.

Крім фуршетних столів важливо також передбачити зони відпочинку, так як при фуршеті всі гості знаходяться на ногах.

3. Банкет

Банкет – один з найскладніших і витратних форматів, при якому ключову роль в успіху всього заходу грає обслуговування. Ідеальний формат для гала-вечерь, корпоративів, презентацій або днів народжень компаній, які включають в себе розважальну частину. Загальна тривалість від 3-х до 6-ти годин.

Банкети бувають з повним обслуговуванням, коли всі страви подаються порційно і з частковим – коли холодні закуски розставляють до приходу гостей, а все решта подають за спеціальним розпорядком. Банкетне меню включає в себе холодні і гарячі закуски, салати, основні страви з м’яса і риби, десерти, безалкогольні та алкогольні напої.

Більш висока вартість організації банкету пояснюється необхідністю наявності більшої кількості персоналу, ніж для кави-брейка або фуршету, більш широким наповненням меню і тривалістю заходи.

При організації банкету важливо подумати про: розсадження гостей за заздалегідь продуманою схемою, з варіантів розсаджування найбільш популярний варіант розсадження за окремими столами, на другому місці – варіант одного загального столу буквою «Т» або «П», необхідність наявності дитячого меню, алергічні реакції, вегетаріанство та інше, наявність розважальної програми і відповідно танцювальної зони.

Перед банкетом передбачається апаратів тривалістю від 15 до 20 хв, при якому подають вина, шампанське і безалкогольні напої.

4. Коктейль

Коктейль – формат кейтеринг-обслуговування з невимушеною атмосферою, на якому всі закуски та напої офіціанти подають гостям на підносі. В меню – закуски «фингер-фуд», безалкогольні та легкі алкогольні напої (вино і шампанське, іноді віскі / коньяк).

Коктейль ідеально підходить для презентацій, як аперитив перед банкетом, а також після офіційної частини ділових заходів. Тривалість – не більше 2 годин. Основна мета – знайомство учасників між собою, обмін контактами та встановлення зв’язків. Також, як і в банкеті, важливу роль відіграє обслуговування – офіціанти пропонують гостям напої і закуски, і своєчасно прибирають порожню посуд.

На відміну від фуршету, столи при коктейльній форматі – необов’язковий атрибут, але зону відпочинку передбачити потрібно в обов’язковому порядку.

5. Барбекю

Барбекю – формат для заходів на відкритому повітрі, що, в свою чергу, означає прив’язку до часу (до теплого періоду року). Ідеально підходить як для ділових заходів, так і для концертів, корпоративів і тімбілдінг. Тривалість барбекю варіюється від цілей заходу і може становити від 2 до 6 годин.

Основна мета такого формату обслуговування – знайомство, спілкування в невимушеній обстановці і згуртування колективу. Формат барбекю також має на увазі особливу увагу до меню – відсутність жирних страв, страв, які швидко псуються і важких соусів. Перевагу краще віддати свіжим овочам і фруктам, легких закусок, страв на грилі, серед напоїв особливо актуальні соки, лимонади, морси, яскраві охолоджуючі коктейлі і вода у великій кількості. Барбекю може проходити, як в форматі шведської лінії, так і в форматі банкету з посадкою за столами. Все залежить від тривалості, побажань, цілей і бюджету заходу.

Для оформлення зони харчування використовуються намети і тенти, легка в транспортуванні розкладна меблі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Оберіть, будь ласка, мову